19 Aralık 2012 Çarşamba

Zencefilli Herifler

PB273419

Ah bu herifler olmadan yılbaşı olur mu? Zencefilli ve çikolatalılar bir de.. Üzerlerine şeker hamuru ile birer de minik fiyonk ekleyince, ki silikon kalıplar sağ olsun, süslü de oldular aynı zamanda.

Bu kadar süslemeseniz de olur, tatları zaten nefis, ek bir katkıya çok ihtiyaç yok aslında, ama madem ki yılbaşı geliyor, en azından "adam" şekli vermeyi ihmal etmeyin, küçük kurabiye şekilleri, büyük mutluluklar katıyor hayata, tariflerim kadar itina ile denenmiş bir başka tariftir bu da hayata dair...

1 tatlı kaşığı Toz Zencefil    
1 çay bardağı Damla Çikolata    
125 gr.Margarin    
1 çay bardağı Pudra Şekeri   
1 Yumurta Sarısı                
1 kahve fincanı Pekmez
1 çay kaşığı Kabartma Tozu 
3,5 su bardağı Un                
Şeker Hamuru

Bir kapta küp küp kesilmiş margarine, şeker ve yumurta sarısı mikserle çırpılır. Üzerine zencefil, pekmez ve çikolata eklenir. Un ve kabartma tozu ilave edilerek yoğurulur. Hamur merdane ile açılıp, kurabiye kalıpları ile kesilerek fırın kağıdı serilmiş tepsiye dizilir. 170 C fırında 10 dak. Pişirilir. Soğuyunca üzerleri şeker hamuru ile süslenir.    

Afiyet Olsun.

PB283420

Ben hediyelik yapmıştım bu sefer, o yüzden bu çikolata kutularına doldurup süsledim, yeni yıl için de güzel bir hediye alternatifi, aklınızda bulunsun..

6 yorum:

  1. goruntu de heriflerde cok yakisikli cikmis.

    YanıtlaSil
  2. Herif dediğinde mavi mavi fiyonklar olur mu?
    Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. metroseksüel bunlar şekerim, yazın da parmakarası giyiyolar :))

      Sil
  3. Elif Hanim ben bu kurabiye adamlara her yerde bayiliyorum zaten,kecede,dekupajda ee bir de pisirmek lazim hemen :) Tarifin ve guzel hediye fikrin icin tesekkurler,kavanozlardaki hallerine bayildim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Herifler ha...Çok güldüm.Bundan sonra kukileri yerken aklıma siz geleceksiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Heriflerine bayıldım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...