18 Eylül 2018 Salı

Marduk'la Tanışma Zamanı


Ne zamandır, tekrar tekrar yaptığım bir tarif bu..Yapmaktan, yemekten tarifini paylaşmaya vakit olmadı..Kahvenin yanına yakışıyor, yemek sonrası için de hafif bir tatlı..En güzeli, çook ama çok pratik oluşu..



Tarif Pasta Canavarı Duygu Tuğcu'dan..Hatta söylediğine göre onun da annesinden..Tabii, daha pratikleştirmek adına bir kaç minik dokunuşum oldu tarife..Çok pratik ama  tek zorluğu bir gece önceden yapmak..Beklerken lezzetler iyice birbirine geçiyor, kedi dilleri ıslanmadan yumuşayıp pandispanya gibi bir kıvama geliyor. Aralarına karamel gibi farklı soslar veya kuru yemişler, meyveler de eklenerek çeşit çeşit trifflelar şeklinde de yapılabilir..Göz de doyuruyor, damak da..İşte malzemeleri:

 
1 pk.Kedidili Bisküvisi      
2 poşet Krem Şanti       
2 su bardağı Süt     
½ pk.Hazır Çikolata Sosu  
 Hindistan Cevizi Rendesi  



Bir kapta 1 su bardağı sütle krem şanti çırpılır. Kedidili bisküviler krem şantiye bulanarak cam bir tepsiye dizilir. Kalan krem şanti üzerlerine yayılır. Buzdolabına kaldırılır. 1 su bardağı sütle pişirilen hazır çikolata sosu oda sıcaklığına gelene kadar bekletilir. Krem şantinin üzerine yayılır. Üzeri Hindistan cevizi ile süslenir. 1 gece buzdolabında bekletilip, ertesi gün servis yapılır.

Afiyet Olsun..

10 Eylül 2018 Pazartesi

Güller ve Şekerler



Çok istediğim işlerden biri, bir Veronique Enginger da ben işledim..Bu ara salonu güllerle bezedim ya, yine güllerden, çiçeklerden gittim..





İşlemelere, sadece renk tonlarıyla boyut vermek, büyülü bir şey, insan işlediğine kendisi bile inanamıyor..Karşısına geçip seyrederken, fincanları kulpundan tutup kaldırıverecekmiş gibi geliyor..Tabii son zamlardan sonra bir ipin kaç tonunu bir arada alıp işleriz, ne yaparız bilmiyorum ama, böyle 20-30 renkli panolar için sanıyorum önce para biriktirmek gerekecek, ya da 7 komşu 1 panoya gireceğiz önümüzdeki günlerde :)) Ah bir de bu iplikler, iğneler yerli olsa...

6 Eylül 2018 Perşembe

Ortanca, yine ortanca


Eee, ortanca sevip de bu resmi, hamur kabartma yapmadan olur mu? Bu resmi kullanmayana, hatta tek tek bu çiçekleri kabartmayana kız vermiyorlar ayol artık :)) Eksik mi kalaydım yani?? 



Eskitme jeli kullanarak beyazla eskitme, çiçekleri hamur kabartma, yazıları da stencılla yaptım, işte artık herkeslerin pek bi iyi, hatta mutlaka benden daha iyi bildiği gibi..Sonrası, iyilik güzellik..Anlatacak pek bir şey yok, geri kalanı seyirlik, şöyle karşınıza alıp uzuuun uzuuun, doyasıya seyretmelik.. 


Kelebeğin antenleri tel şehriye, yakışmamış mı? Kat kat verniği de yiyince gerçekten de "tel" sağlamlığında oldu..

26 Ağustos 2018 Pazar

Biraz da Dağ Evi Havası



Biraz örgü sıcaklığı, biraz hardal sıcaklığı, biraz ateş kırmızısı, biraz ekose..Şöyle kış gecelerine uygun bir köşe özledim, dağ evi havasında, gözünü kapatsan, "yanı başında şömine" hissiyle.. 



Bu sıcakta değil tabii..Yastık da, fotoğraf da baharın başlarından kalma.. Zaten içimi ısıtan köşemin verdiği motivasyonla hızla örmeye devam ettiğim benzer renklerdeki battaniye motifim de o yüzden bu karede..Battaniye ayrı konu, şimdi yastıktan bahsedeyim..Kalın penye ipten ördüğüm yastığın arkasını aynı renk duck kumaşından diktim, kenarlarına da aynı ipten kordon şeklinde bir süsü yaptım.

Şimdi mi? Şimdi, penye ipten olduğu için hiiç terletmeyen, arkasındaki duck kumaşı kısmı daha da serin tutan bu yastık, yazın en kullanışlı yastıklarından biri oldu, elimizden, sırtımızdan, ensemizden düşmüyor..Neye niyet, neye kısmet..

Ekoseli olan mı? Onu da sonra anlatırım..Bu sıcakta daha fazla "kış köşesi postuna" dayanmak zor:))


22 Ağustos 2018 Çarşamba

Ortanca Aşkına



Amaan, öyle kutulara bir şeyler dolduruvermeyi hiç sevmem ben..Çekmece, dosyalık, modern zamanlarda ise folder insanıyım..Ama ortancayı severim bak..Ortanca deseni gördüm mü, etamine işleyesim gelir, resim mi, hamurla kabartasım gelir..Severim, bahçenin loş kısımlarından mavi mavi fırlamalarını, biraz demirle kırmızı, çivitle mavi ortanca denemelerini..Başardım mı? pek değil..Ama severim bu bin çiçekten bir çiçek oluşturan kat kat, top top güzelliği.. 



Zaten işte bu kutu da ortanca aşkına..Tek renk boyayıp, yaldızla desenlerini belirginleştirmekse de aklımdan geçen, ortancanın mavisi, pembesi, moru beni yine aldı benden, renkli bir kutu çıktı ortaya..Kutuya ihtiyaç olmasa da, bu kutu çok da aman aman bir sanat eserine dönüşmese de, ortanca aşkına kabul işte, ortanca aşkına..:))  

19 Ağustos 2018 Pazar

İsveç Nakışı



Tesadüfen rastladığımda vurulmuştum, "tabii ya, neden hiç aklıma gelmedi ki?" diye geçirmiştim aklımdan, kareli bir kumaşın, bazen renkli karelerini kapatıp, beyazlarını ön plana çıkararak, bazen çevresine çizgiler yapıp belirginleştirerek, ama en çok da geniş dokulu bir kumaşın çözgülerinin arasına kendi ipinizle çözgüler atmalar ekleyerek bir desen, belki de kumaşı yeniden dokuma..





Bu iki yastıkla yeniledim balkonu, yastıkların arkalarında kullandığım duck kumaşı ile sandalyelerin minderlerini de yenileyince, eskisine göre biraz daha nötr, biraz daha renksiz, ama İsveç nakışının belki de kuzeyin gri gündüzlerini aydınlatsın diye icat edilmiş o ışıltılı işlemesi ile göz alıcı bir kahve köşesi oldu.. 





Adetler, gelenekler, her yerin ruhuna göre alışkanlıklar..Dünya öyle heyecan verici ve "denemeden ölmemeli" denilecek o kadar güzellik var ki..

Sevinçleri ile nefes kesen bir bayram olsun, yanağınızda kocaman bir akide şekerini eritmeden, bir de kurban kavurmasının -ama az yağlı tarafından- tadına bakmadan geçirmeyin sakın bayramı..Damağımızda kalan bu tatlardır yanımızda tek götüreceğimiz, bir de kalbimizdeki paylaştıkça çoğalan sevgimiz.. İyi bayramlar..

10 Ağustos 2018 Cuma

Fesleğen Yeşili



Bu seferki tuzlu..Yeşili fesleğeninden..Benim gibi pesto sos düşkünlerindenseniz, tam sizlik..Hatta bu bisküvi yanında pesto sosla daha da güzel olur akşam davetlerinde mesela..Ya da benim gibi çayın yanına tercih edebilirsiniz..Malzemesi çok değil, işte tarifi de aşağıda..En önemli kısmı, buzdolabında bekletme kısmı, çünkü fesleğenli bisküviye kıtırlığını veren işte o..



200 gr. Un     
100 gr. Oda Sıcaklığında Margarin     
75 gr.Rende Kaşar Peyniri     
20 gr.Taze Fesleğen Yaprağı     
1 Yumurta Sarısı     
Tuz

Rondoda kaşar peyniri ve fesleğen yaprakları ezilene kadar çekilir. Bir kapta margarin, yumurta sarısı, fesleğenli karışım, un ve tuz yoğurulur. Silindir haline getirilerek streç filme sarılır ve buzdolabında 30 dak. bekletilir. Süre onunda hamur 1 parmak kalınlığında dilimlenerek yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirilir. 180 C fırında 15 dak. pişirilir.

Afiyet olsun, iyi tatiller

8 Ağustos 2018 Çarşamba

Çikolatalı Çörek



Çikolata..Kahvenin yanına çok yakıştırırım..Hele de kruvasan, açma gibi bir şeylerin içinde olursa, her ısırıkta hediye paketinden çıkan oyuncak gibi sürprizle karşınıza çıkıverirse..

Bu çörek de böyle, sürprizli..Ay çöreğine benziyor değil mi? Hamuru çok tatlı değil, tadını çikolata dolgusundan alıyor. Yalnız kardeşlerim, çikolata kokusu mayanın kokusuna karışınca bu kadar mı efsane olur?  (reklamları izlediniz :)) ) Şimdi de malzemeler ve tarif..



1 çay bardağı Ilık Süt     
½ çay bardağı Sıvı yağ     
2,5 gr. Instant Maya     
1 tatlı kaşığı Toz şeker     
1,5 su bardağı Un   
 İçi: Çikolatalı Fındık Kreması
Üzeri: 1 Yumurta Sarısı

Bir kapta ılık sütte maya ve toz şeker eritilir. Kalan tüm malzeme eklenip yoğurulur. Oda sıcaklığında üzeri kapatılarak 50 dak. bekletilir. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılıp açılarak içlerine birer tatlı kaşığı fındık kreması sürülür. Rulo yapılıp uçları birleştirilir. Fırın tepsisine dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek 5 dak. bekletilir. 180 C fırında 30 dak. pişirilir. 

Afiyet Olsun..

23 Mart 2018 Cuma

Biraz Renk, Az Biraz da Keşke



Ne zamandır bekleyen bu peçete, sonunda daha önce çay kutusu olarak boyadığım puro kutusu ile buluştu, belki mutfak tezgahında ocağın yanında şöyle ıvır zıvırlık olur, belki başka bir şey..Ama renklerinden yağlı boya eskitmesine, tamamdır, benimdir, renktir, candır...



Bu yıla, "hiçbir şeyi" bekletmeme" kararı ile başladım yine, "elemek", "kullanmak", "bitirmek", "başlamak".."Dursun", "beklesin"lerden çok daha yorucu, bilirsiniz..Çıkışa daha az "eşya" ve "keşke" ile ulaşabilmek..Keşke...:))

2 Mart 2018 Cuma

Keten İple Denemeler



Şu kalın paket ipler yok mu, hani keten ip galiba? Onlarla tığ işi de çok güzel oluyor..Bardak altı mı, nihale mi? Yoksa fotoğraf çekimleri için dekorasyon şeysi mi? Size kalmış kullanım yeri..Ama tok duruyorlar, hasır gibi duruyorlar, bir de renk renkler artık, eskisi gibi kahverengiye mahkum değiliz sadece..Belki şu çanta yapılan iplerle, kağıt iplerle de güzel olur, denemek lazım..Daha hiç denemedim o ipleri..Parmağı acıtıyormuş falan filan bir şeyler duymuştum, canım tatlı, yanaşmadım bile..Ama denemeli, denemeden gitmemeli bir yerlere belki de daha çok acıtır öylesi..

Mutlu geçsin hafta sonunuz, aklınıza bu aralar en sık düşen güzellikleri deneyimlediğiniz cesur bir hafta sonu olsun bu seferki..



23 Şubat 2018 Cuma

Mayalı



Can istemeyince, gündeme üzülünce, biraz dinlenmeye kalkınca, ardından ev ilerine dalınca, yeni kitaba başlayınca, yeni bir el işine heves edince...Bahane çok olunca, post işleri aksıyormuş, ben de yaşıyorum bu aralar bunu..Bu aralar değil, bu bir kaç aydır hatta..Olsun, gönüller bir olsun..Facebook'tan daha çok haberleşiyoruz zaten, nadiren instagram'dan da..Daha çok haberdar oluyoruz birbirimizin anlık hallerinden de, daha az paylaşıyoruz zamanla duygularımızı, sıkıntılarımızı, hayallerimizi..Daha bireysel, daha içe dönük, daha "zarf"a yönelik "mazruf"tan çok..Böylesi kişi için daha zararsız, izleyicileri için takibi daha kolay, yeni dünya düzeninin de tam istediği..Birbirimizle paylaşmadığımız gerçek hallerimizi, duygularımızı bastırmak için bu kadar çikolata, erken rezervasyonlu tatil fırsatı, içinde doğduğumuz saraylarımızın tıpkısının aynısı yeni rezidanslar, pırıltılı arabalar var ya, daha ne istiyoruz ki:))

Tamam, uzun yazmayalı içim kabarmış yine, ben "mayalı" olmuşum, şişmişim ama, size poğaça diyeyim, fırından gelen mayalı kokular diyeyim, yanına demli çay, bir de koyu dost sohbeti diyeyim..Bizim SM.Ö. kuşak anlar neler özlediğimizi, (sosyal medya öncesi), sonrası için zaten "yaşamak" başlı başına bir nostalji, aslolan "gördüm", "yedim", "giydim" selfieleri ile "cilalı imaj devri":))..

Poğaça diyorduk, boş verin, pamuk gibi mayalı peynirli poğaçaya bakalım biz, imaj karın doyurmuyor:))..



3 tatlı kaşığı Aktif Maya    
 1 kahve fincanı+1 su bardağı ılık Süt     
5 su bardağı Un     
1 tatlı kaşığı Tuz     
½ çay kaşığı Toz şeker     
100 gr.Oda Sıcaklığında Margarin     
1 Yumurta     
1 su bardağı Beyaz Peynir Rendesi     
Susam

Bir kapta maya ile bir kahve fincanı süt karıştırılıp, oda sıcaklığında 15 dak. üzeri kapatılarak bekletilir. Süre sonunda içine un, tuz, şeker, küp küp kesilmiş margarin, kalan süt ve yumurtanın akı ilave edilerek yoğurulur. Üzeri kapatılarak oda sıcaklığında 45 dak. bekletilir. Hamur tekrar yoğurularak mandalina büyüklüğünde parçalar kopartılır. El ile açılarak içlerine beyaz peynir rendesi paylaştırılır. Rulo şeklinde kapatılır. Yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizilip üzerlerine yumurta sarısı sürülür ve susam serpilir. Oda sıcaklığında 20 dak. daha bekletilir. 180 C fırında 25 dak. pişirilerek servis yapılır. 

Afiyet OLsun..Daha kısa aralıklarla görüşmek üzere..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...