19 Eylül 2014 Cuma

Yeni Hobilemece Kavanozları..Yine Eskitme


Serince bir İstanbul gecesinden selamlar herkese..Bugün hava umduğumdan sıcaktı, ama yine de günün büyük bölümünü mutfakta geçirdim ve biraz da kanallardaki kadın programlarında neler olup bitiyor bakarak..Bazen böyle günler de güzel olmuyor mu sizce de?

Bu aralar beni en çok "eskitme"ler heyecanlandırıyor biliyorsunuz, boya ile metal eskitmeler..Sıra sonunda bu kavanozlara geldi, metal kapaklarını ve üzerlerindeki metal etiketlerini zımparalayarak başladım her şeye..

Sonra yine sünger pon pon fırça ile başladım sırasıyla, siyah, gri, burnt amber, sonra biraz daha gri, biraz da beyaz..Sonra tam da kurumadan sildim boyadıklarımı..


Çay-kahve kavanozlarım vardı zaten, bir yerde emaye bir takıma rastlar rastlamaz kapıp eve getirivermiştim ama, içimdeki eskitme canavarına söz geçiremeyince, daha önce yazlıkta kullandığım bu kavanozları da tekrar elden geçirip kullanıma soktum. Belki poşet çay ve poşet kahve kavanozu olur bunlar da..Seviyorum işte ne yapayım, durduramıyorum bazen kendimi..

Daha tamamlamadan seviyorum bazı şeyleri, ilk elime aldığımda, sonunda ortaya neyin çıkacağını bilemeden, merak, şüphe ve heyecanla üst üste boyayıp, etrafında dolaşarak kurumasını beklerken..Bazen katlar arasında renkler değiştikçe, evin farklı yerlerine koyup, biraz seyredip, sonra tekrar yerlerini değiştirirken, taa en başından yani..


Şimdi bu postu da bitirme vakti..Şöyle abajurun ışığında biraz okumak, çokça düşünmek ve ruhumla ilgilenmek zamanı..Yeni projeler, hedefler, hayaller zamanı..


Motif makinası, kış gelirken şallar, battaniyeler, hatta lifler için ne iyi fikir. Sevgili Nurten'de gördüm, aklıma takıldı..Bir tane edinsem, yemek pişerken, boyalar kururken, o aralarda yapsam, eklesem birbirine, yumuşacık yünlere sarsam bu kış her yeri..nurtenbegendi'ye siz de bir göz atın, bakın sizin de aklınızı çelecek, sadece motif matik değil, o birbirinden güzel dikişleri de..

18 Eylül 2014 Perşembe

Dantel Kase- En Zarif Hobilemecelerden Biri


Böyle bakışıyoruz dantel kasemizle işte kuruduğundan beri..

Kış akşamları gelip, televizyonu diziler basınca, en güzeli gecenin sessizliğini üretime ayırmak..Ben hobi odamda beyaz masamın başında, hemen yandaki eşimin hobi odasından uçak maketini zımparalama sesleri ve bu seslere karışan eski bir Sezen Aksu şarkısı, dışarıda rüzgar sesi, eve yayılan çay kokusu..Klasik, sıcacık bir kış akşamı işte bizim için..Sevgili Beyza'nın "Dımtıslı Haller"de dediği gibi  belki de müziktir bu sıcaklığın sebebi, ya da evdeki sıcaklıktır müziğin hoşumuza gitmesine sebep? 

Ve kış erken geldiğine göre, klasik kış akşamı formatına geçiş de hızlı oluyor bu yıl. Hatta biraz daha soğursa havalar, canım ıhlamur falan da çekecek akşamları el işleriyle uğraşırken..

Daha önce dantel fanus yaptığım gibi, bu sefer de kase yaptım, ekmeklik belki, belki yer fıstığı kasesi, bu tarz bir şeyler için işte..Paşabahçe'de gördüğüm, daha önce kola ile deneyip başaramadığım bu eski dantel örtülere şekil verme işinde beyaz tutkal, tam da aradığınız çözümü sunuyor..Şeffaf, sert, pratik..

Nereye örteceğimi bilemediğim için bir kutu içinde bekleyen bu örtüler bu halleri ile nasıl da kimlik değiştiriyorlar? Ellerimin arasında tutkala bulanmış annemin hatırası bir örtü, fonda 80'lerden bir şarkı, masada buruk kızıl bir çay, yoksa asıl ben mi şekil değişiyorum? 

Olacak mı, olmayacak mı, boşa mı gidecek emekler, kullanılamayacak bir şey mi çıkacak sonuçta merakı ile...Ama oldu, yine oldu işte..Ellerimin arasında kimlik değiştiren bu örtü, bitirip bir kenara koyduğum kim bilir kaçıncı elişi, benim işte..


Önümüzdeki günler de kapalı olacak gibi..Zaman üretme zamanı artık hepimiz için..Kim bilir her birimiz birbiriyle yarışacak neler neler çıkaracağız bu uzun gecelerde?

Boş durmayı sevmeyen herkese sevgilerle..



Not: Bu sefer tuttum kendimi, kurdele, boncuk, şu, bu, hiç bir şey eklemedim..İyi olmuş mu sizce? Eksik mi bir şeyler yoksa, eklesem mi ki bir şeyler? 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...