15 Ekim 2012 Pazartesi

Tuzlu Yıldızlar

Kimi mobilyaların minyatürünü sever, kimi mutfak eşyalarının. Ben de kurabiyelerin... Minicik minicik, tek seferde ağıza atılacak, hatta yutulacak boyutta olanlara bayılıyorum. Onun için nerede minicik kalıplar görsem, almadan duramıyorum ve sonra teeekkk teeekk, oya işler gibi bunlarla hamurdan çıkarttığım parçaları tepsilere diziyor, yumurtalarını sürüyorum Benim terapim de bu galiba. Bunlar öyle, minicikler, hatta cips gibi de kıtırıklar: 

125 gr.Margarin             
3 su bardağı Un  
100 gr.Kaşar Rendesi  
1 pk.Kabartma Tozu 
 2 çorba kaşığı Yoğurt    
1 Yumurta          
Tuz                               
Çörek otu 

Un, küp kesilmiş yağ, kaşar, kabartma tozu, yoğurt ve tuz yoğurulur. Üzeri örtülerek 30 dak.dinlendirilir. Merdane ile 1 cm.kalınlığında açılarak bisküvi kalıpları ile kesilir. Yağlanmış tepsiye dizilerek üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Çörek otu serpilerek 170 C fırında 35 dak.pişirilir.       

Afiyet Olsun, yıldızınız hiç solmasın.

3 yorum:

  1. hobilemecemmmm, simdi benim cayimin yaninda hissettim o minik kurabiyeleri:)))))))
    asagidaki midyekurabiyelerde cok guzel duruyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. sadece onları değil, beni de çay masanda hisset, kalbim hep seninle, dualarım da..benden se sevgiler çook çokok

    YanıtlaSil
  3. İnsan bunlara bakmaya doyamaz, nasıl yesin...
    Ellerine sağlık, süpersin :)

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...