5 Ekim 2012 Cuma

Limon Dilimli Kek


Binlerce limonlu kek tarifi arasında benim kekim gürültüye gitmesin diye, olduğu gibi yazdım, üzerindeki limon dilimleri sebebiyle. Pastane keki gibi bir kıvamı oluyor, hediye gittiği eve ulaştığında işte böyle, limon suları üzerindeki pudra şekerini eritmiş ve pek göz alıcı hale gelmişti. En altta da, pudra şekeri ilk serpildiğindeki hali var, ikisi de güzel, ikisi de benim bebeklerim :)

Haftayı tatlı kapatalım istedim, işte kekimin tarifi:

4 su bardağı Un               
3 Yumurta    
225 gr.Margarin    
1 su bardağı Yoğurt    
1 paket Vanilya
1 paket Kabartma Tozu   
1,5 su bardağı Toz şeker                 
1 Limon                    
Pudra şekeri

Bir kasede 1 su bardağı şekerle yumurtalar çırpılır. İçine un, limon kabuğu rendesi, eritilmiş margarin, yoğurt, vanilya ve kabartma tozu eklenir. Yağlanmış yuvarlak bir kek kalıbına dökülür. Üzerine beyaz kısımları soyularak çok ince halka halka kesilmiş limon dilimleri dizilip, kalan toz şeker serpilir. 175 C fırında 50 dak. pişirilir. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.      

Afiyet Olsun.

9 yorum:

  1. Oyy, oyy, gene döktürmüşün.
    Tarif kaydedildi, ilk fırsatta yapılacak.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Limonlu kekiniz çok nefis gözüküyor bir dilim aldım gidiyorum elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Limonlu keki biliyordum ama böylesi üzeri süslenince tadına nasıl yansıyor merak ettim, yapılmaya değer, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Blogumda iki adet ödülünüz var !

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık gece gece ne güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Offf. Harika görünüyor kek. Sana çaya gelebilir miyim?
    Bu arada Bumerang üyeliğin kabul edilmiş. Bana maili geldi. Kısa sürede sana teklifler gelecektir.

    YanıtlaSil
  8. oo yaşasın, ben de şablon yükleme işi ile uğraşıyordum, haydi bakalım hayırlısı, sen de vesile oldun, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...