1 Haziran 2014 Pazar

Peynirli Çörek


Sade pastane poğaçasını sevenler bu çöreklere bayılacaklar..Aynı lezzet, daha az hamursu kıvam...Sıcak sıcak yemeli sabah kahvaltısında..

5 su bardağı Un     
250 gr. Margarin     
1 çay bardağı Su     
100 gr.Kaşar Rendesi     
3 Yumurta     
1 çay kaşığı Pudra Şekeri     
1 tatlı kaşığı Tuz     
10 gr.Maya

Bir kapta maya, su ve un yoğurulup, oda sıcaklığında üzeri örtülü olarak 15 dak. bekletilir. Süre sonunda içine eritilmiş yağ, 2 yumurta, tuz ve şeker eklenerek yoğurulur. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılarak içlerine kaşar rendesi konup yuvarlanır. Yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizilip, üzerlerine yumurta sarısı sürülür. Oda sıcaklığında üzeri örtülü olarak 30 dak. bekletilir. 200 C fırında 30 dak. Pişirilir.    

Afiyet Olsun.


3 yorum:

  1. Hatırlıyor musun eskiden de vardı bu teneke kutular ve hep yurtdışından çikolata getirilirdi böyle kutularda, şimdi senin poğaça kutularını görünce hatırladım o günleri :) Annem dikiş kutusu yapardı, tee o zamanlardan seviyorum bu kutuları ben ve benim de var pek çok şimdi :)
    Sevgiler, afiyetler olsun Elifçim :)
    Unutmadan ben de senin gibiyim laf aramızda, kalın kemikli değilsem de bir müddettir balık etli ;)

    YanıtlaSil
  2. Kıyır kıyır bir tarife benziyor gerçekten ellerinize sağlık Elif Hanım, enfes görünüyor;) sizin bloğa gelince kendimi sımsıcak birinin evine gelmiş gibi hissediyorum. Burada yayınlanan herşey sevgiyle üretiliyor belli, bu çok net hissediliyor. Ne güzel.

    YanıtlaSil
  3. peynirli çörekleri ben de çok seviyorum özellikle içine maydanozlu olunca hmmmhımmh :)
    ellerine sağlık çok hoş bir sunum olmuş.:)

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...