18 Aralık 2013 Çarşamba

Üzümlü Paskalya Çöreği


Seviyorum bu hafif tatlı çöreği..Üzümlü, üzümsüz, ama ille de mahlepli..Daha önce de paylaştım bir tarif, ama kesmedi beni, devam çöreklere...

Ne zaman tatlıyı çok kaçırdığımızı düşünsem, paskalya çöreklerine doğru kayıyor elim, kolum, bilmem işe yarıyor mu? Olsuuun, seviyorum işte..

7 su bardağı Un              
10 gr.Maya   
1,5 su bardağı Süt   
1,5 su bardağı Pudra Şekeri  
1 çay kaşığı Mahlep       
1 pk.Vanilya  
1 çay kaşığı Tuz     
100 gr.Margarin  
1 çay bardağı kuru üzüm  
2 Yumurta                      
File Fındık                                
           
Maya ve ılık süt bir kapta eritilir. Un, pudra şekeri, mahlep, vanilya, tuz, erimiş yağ, 1 yumurta ve maya yoğurulur. Üzeri örtülerek oda sıcaklığında 2 saat bekletilir. İçine kuru üzüm eklenerek yoğurulur. Hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparılarak 3 silindir yapılır. Silindirler saç örgüsü şeklinde birbirine dolanır. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alınarak üzerine 1 yumurtanın sarısı sürülür. Fındık içi serpilir. 175 C fırında 45 dak.pişirilir.  

Afiyet Olsun.

1 yorum:

  1. Bayılırım paskalyaya Elifcim, evde hiç denememiştim değerlendireceğim bu tarifini :) olsaydı ne iyi giderdi şimdi.
    Sevgileri canım.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...