29 Kasım 2015 Pazar

Kışın Çay Saati de Bir Başka


Kışın evde geçirilen zamanları seviyorum. Hele de çay saatleri..Hele de yanında minik ikramlarla..Hele de Pazar günleri..O geç kahvaltının ardından şöyle öğleden sonraya doğru hafiften zararlı/yaramaz bir şeyler çekmeye başlamışken insanın canı...Çocukluğumda tüm ev halkının evde olduğu nadir günlerden biri olduğundan, özel bir şeyler olurdu akşamüstü çayın yanında, kıymalı böreklerden, hamur kızartmalarına, yapımı pratik, kendisi bolca, vakit, güç ve nakit neye yetiyorsa artık.. Öyle ccokie'ler, cupcake'ler bilinmezdi o zamanlar, doyurucu ve bolca olurdu baba ve ağabeylerle dolu evimizin pazar sürprizleri..

Şimdi, biraz da iki kişilik küçücük hayatımızın gereği, bolca yememize engel olan sağlık kaygısı ve içimdeki "kokoş mutfak canavarı" sebeplerinden daha miniğiz, daha şıkız, daha süslüyüz, asortiğiz canım, anlayın işte artık :))


Bu vanilyalı cupcake tarifi Nigella Lawson’dan..Tüm tarifleri gibi çok pratik ama çok lezzetli..Hayatınızın eennn pratik cupcake tariflerinden..Karbonat tadı ile nostaljik, kendinden nemli dokusu ile yemesi zevkli. Üzerindeki bekledikçe sertleşen güzel süslemesi ile yeni yıl için tekrar denenmesi gereken tariflerden.. 


125 gr. Margarin     
125 gr.Toz şeker     
125 gr. Un     
2 Yumurta    
 1 çay kaşığı Kabartma Tozu     
½ çay kaşığı Karbonat     
1 pk.Vanilya     
2 çorba kaşığı Süt
Üzeri İçin: 
175 gr. Pudra Şekeri     
1 Yumurtanın Akı     
Limon     
Pasta Şekeri

Tüm kek malzemesi rondodan geçirilir. Kek kağıtlarına paylaştırılarak 200 C fırında 20 dak. Pişirilir. Bir kapta şeker, yumurta ve birkaç damla limon köpük köpük olacak şekilde çırpılır. Soğuyan keklerin üzerine kaşıkla sürülerek pasta şekerleri ile süslenir. 

Afiyet Olsun..Bu pazarınız ve her pazarınız süslü olsun..


12 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu takipteyim blogjma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, artık bolca görüşmek üzere o halde..

      Sil
  2. ellerinize sağlık nefis görünüyor :) eskiden kalori mi vardı, istediğimizi yerdik doyasıya son yıllarda kalori takipçisi olmaktan yediklerimizden zevk alamaz olduk :) bu ufak yaramazlıklar hayatın tadı, hayatınızdan tat eksik olmasın, mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, hepimizin inşallah, tadımız tuzumuz hep yerinde olsun..

      Sil
  3. Aaaa... Ben onu porselen aksesuar zannettim :) yenebiliyomuşşş !
    :)) ellerinize sağlık. Tarif zaten dene beni diyor.
    Sevgiker .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, kreması öyle güzel oluyor ki, görünüşü de böyle gerçek üstü oluyor, masal gibi..Bu üst şekerlemeyi çok tavsiye ediyorum bu yüzden, her keke yakışır..

      Sil
  4. Kış günleri hava kapalı oluyor ya benim içimi bir kasvet kaplıyor ya.. Ama yağmur yağarken camın önüne oturup çayımı yudumlayarak izlemeye bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, yazın güzelliği açık havaysa, kışınki de cam kenarları :))

      Sil
  5. Kahve tepsisi ayrı güzel, Kahve takımı ayrı güzel, tarif ise anlatımınız üzere bambaşka güzel. En kısa sürede denemek gerek. Gerçekten çok pratik ve lezzetli görünüyor, hakikaten üzerindeki yıldızlarla acayip şirin. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sizin o güzel bakan gözleriniz güzel olan..Yoksa her şey karanlık, basit, anlamsız gelirdi..Ben de sizlerle daha güzelim..İyi ki varsınız..

      Sil
  6. Cupcake'ler nefis görünüyor ama benim gözüm tepsilerde kaldı- çok zarifler !
    Ellerinize sağlık, ağız tadınız hep yerinde olsun.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şimdi reklamlar:))

      İlk tepsi beni istemeye gelirken içinde çikolata getirdikleri alman gümüşü tepsiydi, boyadım, sulu transfer yaptım kullanıyorum, malum o günlerin üstünden bayağı bir zaman geçti:))

      ikincisi Contesse marka..Tepe Nautilus'tan..Kendim aldım, kendim yaptım, beğenilince de paylaşmadan duramadım :))

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...