22 Kasım 2015 Pazar

Kış Soğuğunda Sıcak Ekmek


Hem kahvaltılarda, hem de sıcacık bir tas çorbanın yanında sıcacık ekmekler kışın ayrı güzel..Polonya'dan bir arkadaşım, karlar arasında okuldan eve yürürken yolda fırından sıcak ekmek alıp, ağızlarına burunlarına kapattıkları o ekmekle ısındıklarını anlatmıştı bir seferinde.. O günden beri biraz o karlı memleketlerdir benim için biraz sıcak ekmekler, biraz da Heidi tabii..

Bu küçük sütlü ekmekler sandviç ekmeği olarak da çok güzeller ama yine de ev ekmeğini sadece ekmek olarak daha çok seviyorum ben..O emeğe saygı göstererek, o aşama aşama mayalanma anlarını, mayanın kendi tadını almayı, kokusunu içime çekmeyi, sadece ve sadece o ekmek parçası ile baş başa olmayı..Gündelik olarak tahıllı, kepekli, esmer ekmekleri yerken, pasta yer gibi, börek tadar gibi beyaz unla yapılmış sütlü ekmekçiklerle ziyafet çekmek, hele de mevsim kışsa, başka oluyor.. 

Sıcacık, ekmek buğusunda bir pazar diliyorum herkese..Her pazarınız sıcacık geçsin..

2 su bardağı Un     
Tuz     
1 çorba kaşığı Toz şeker     
10 gr.Maya     
1 Yumurta     
1 çay bardağı Süt     
45 gr.Margarin     
1 tatlı kaşığı Pekmez   

Un, bir tutam tuz, şeker, maya, yumurta, ılık süt ve küp kesilmiş margarin yoğurulur. Oda sıcaklığında üzeri kapalı şekilde 30 dak. Bekletilir. Hamur un serpilmiş tezgahta tekrar yoğurularak küçük sandviç ekmekleri yapılır ve fırın tepsisine dizilerek üzerlerine pekmez sürülür. 175 C fırında 30 dak. Pişirilir. 

Afiyet Olsun.


7 yorum:

  1. Oh mis gibi ekmek kokusu. .Evde ekmek yapmak iyi oluyor

    YanıtlaSil
  2. görüntüsü kadar eminim tadıda muhteşemdir. sanki kokusu burnumda gibi afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Tam yemelik eline ağlık

    YanıtlaSil
  4. Sıcacık ekmek gibisi var mı ! Mis gibi kokar ve herkesin mutlaka bir ekmek hatırası vardır.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. ekmek kokusuna baştan çıkmayan var mı :) ohhh nefis elinize sağlık :) sayfanızı takibe aldım sevgilerle http://apaydindunyam.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. Ekmek dayanamadığım tek şey kokusunu biraz geç aldım ama olsun :) çok nefis görünüyor ellerinize sağlık . Çok denemem oldu ama birtürlü beceremedim.
    Sevgiler der bende beklerim.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...