14 Temmuz 2015 Salı

Üç Sütlü Post


Bulutlu ve serin bir İstanbul akşamından merhabalar..Bu yıl uzun saatler süren oruç, İstanbul'un bunaltmayan sıcağı, her gün başka bir yönden, başka bir bahane ile esen rüzgarı ile öyle güzel geçiyor ki..Hala klima açmadan oturabiliyoruz, hatta battaniye bile gerekiyor geceleri ki, en sevdiğim yaz halleridir bu haller:)) 

Daha önceki Ramazanlarda, hatta evde misafir de olduğunda, mutfakta uğraşırken dilim damağıma yapışır, gagasını rüzgara doğru açıp serinlemeye çalışan martılar misali pencerelerden sarkardım ağzım bir karış açık ama, bu sene, iyiyiz, çok şükür..


Tatlısız olmayan Ramazan geceleri için daha önce defalarca denediğim ve beni her seferinde sonucu ile bahtiyar eden Trileçe tarifimi tekrarladım bir defa daha..Kıvamı, kekini kuru bırakmayan ama çamura da çevirmeyen hafif tatlı süt şurubu ve bu tatlının sevilmesinde kendisine çok şey borçlu olduğumuz kıvamlı karamel sosu ile, Trileçe'yi denemeye niyetliyseniz, budur..

10 çorba kaşığı Toz Şeker       
5 Yumurta      
1 su bardağı Sıvı yağ       
5 çorba kaşığı İrmik       
10 çorba kaşığı Un       
1 pk.Vanilya     
1 pk.Kabartma Tozu
Şerbeti: 
4 su bardağı Süt      
5 çorba kaşığı Toz şeker     
200 gr.Hazır Krema
Karamel Sosu: 
3 çorba kaşığı Toz şeker      
200 gr. Hazır Krema     
15 gr.Margarin     

Yumurtaların akları toz şekerle çırpılır. Köpük köpük olduğunda sarılar eklenir ve çırpmaya devam edilir. Sıvı yağ, un, irmik, kabartma tozu ve vanilya da eklenerek çırpılır ve yağlanmış dikdörtgen bir tepsiye dökülerek 175 C fırında 45 dak. Pişirilir. Fırından alınan kek ılık hale gelirken, şerbeti için bir kapta krema, süt ve şeker çırpılır. Kek kare kare kesilerek şerbeti kepçe ile üzerine dökülüp 1 saat dinlenmeye bırakılır. Karamelli sos için bir tencerede şeker karamel haline getirilir ve sürekli karıştırılarak içine krema eklenir. Margarin ilave edilerek ocaktan alınır ve kekin üzerine gezdirilir. Buzdolabında en az 2 saat soğumaya bırakılır.

Afiyet Olsun.


11 yorum:

  1. Bu tarif için özellikle teşekkürler. Çok lezzetli görünüyor ve tam da olması gereken gibi olmuş. İlk fırsatta denenecektir.

    Bu vesileyle, sağlıklı, huzurlu ve mutluluk içinde kutlanacak bir bayram dilerim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ben de tüm sevdiklerinle birlikte şeker gibi bir bayram diliyorum şimdiden..

      Sil
  2. kesinlikle tatlı yiyemiyorum ama nasıl canım çekti anlatamam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah, o zaman ne desem bilemedim, utandım şimdi, neyse, sana bir tuzlu tarif borcum olsun o zaman, geçmiş olsun..

      Sil
  3. Triliçe rüzgarına geçen yaz Balkan turumuzda kapıldım. Denemeye değer buldum ama Türkiyeye gelince o lezzet yoktu. Aslında ben tatlıyla arası olmayan biriyim zorunluluktan ziyade damak işte... Neyse bir de bu tarifi denemeli sonuçta tavsiye senden , deneyimlemek bizden . Bu vesileyle biraz erken ama bakarsın bir daha uğrayamam , İyi Bayramlar Elifciğim ! Sağlık ve mutlulukla nice Ramazanlar 'a !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif bir tatlı olduğundan seversin. Ama bazen gerçekten de, yapıp da "oldu işte" dediğim tarifleri tam da yerinde denemek istiyorum ki ne kadar olduğunu anlayabileyim. Benimki Türkiye standartlarında, revaniden hallice bir tatlı olarak oldu da, tam da aslı gibi mi, onu oralarda yemeden bilmek mümkün değil tabii..

      İyi bayramlar, sağlıkla, mutlulukla, hep sevdiklerimizle..

      Sil
  4. Mutlu bayramlar! tarifi not ettim ilk fırsatta deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  5. Mmmm tiriliçeyi çok severim, ellerine sağlık dediğin gibi tam da kıvamında görünüyor. Şimdiden mutlu bir bayram diliyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Selamlar, elinize sağlık:)
    Ben de beklerim sayfama...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...