3 Temmuz 2015 Cuma

Baharat Kokusu


Ev demek, kek-kurabiye kokusu demek benim için. Hele de baharatlı bir şeyler pişiyorsa fırında, tamamdır, tam yaşanacak evdir orası benim için. Güzel bir kek, bir fincan kahve, bir de kanaviçe, daha ne olsun?


Baharatlı keki ve üzerindeki peynirli kreması ile cheesecake tadındaki bu seferki cupcake sürprizli bir de, içinden çikolatalar akıyor. İftara dakikalar kala size bizim buralardan bol baharatlı, bol kokulu ve çikolatalı bir "iyi akşamlar" diliyor, tarife geçiyorum hemen..


1 su bardağı Un    
¾ çay bardağı Kakao     
½ çay kaşığı Kabartma Tozu     
½ çay kaşığı Karbonat     
½ çay kaşığı Tarçın     
½ çay kaşığı Zencefil     
½ çay kaşığı Tuz     
1 su bardağı Toz Şeker     
1 Yumurta     
1 çay bardağı Süt     
¾ çay bardağı Soğuk Şekersiz Hazır Kahve     
½ çay bardağı Sıvı yağ     
½ çay kaşığı Vanilya
Dolgusu: 
1 kahve fincanı Krema     
1 çubuk Tarçın     
55 gr. Bitter Çikolata
Kreması: 
60 gr.Labne Peynir     
3,5 kahve fincanı Pudra Şekeri     
135 gr.Margarin     
1 pk.Vanilya      

Dolgusu için bir tavada krema tarçınla birlikte ısıtılır. İçine bitter çikolata eklenip karıştırılır ve soğumaya bırakılır. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırılır.

Tüm kek malzemesi çırpılarak kek kağıtlarına paylaştırılır. 175 C fırında 25 dak. Pişirilir.

Kreması için labne peynir, pudra şekeri, vanilya ve oda sıcaklığındaki margarine çırpılır. Karışımın   yarısına 4 çorba kaşığı çikolatalı dolgudan eklenir.

Fırından çıkan kekler soğuduğunda bir çay kaşığı ile ortaları oyularak çikolatalı dolgu ile doldurulur. Krema torbasına dikey olara yarı yarıya sade ve çikolata ile karıştırılmış krema doldurularak keklerin üzerine sıkılır. Buzdolabında bekletildikten sonra servis yapılır. 

Afiyet Olsun.




6 yorum:

  1. Ben de çok severim evde o mis kokuları. Temizlikten sonra mutlaka eksikliğini duyarım, kek, kahve ve taze çiçek kokularının. Ne kadar yorgun olsam da üşenmem yaparım.Yemesem de mutlu olurum. Harika bir kek olduğu belli. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Aman senin ev ya mis gibi çiçek kokuyordur, ya da meyve, ihtiyacın var mı keklere bilmem ama, evinin monitör camlarından bizlere ulaşan sıcaklığının sebebi de belli oldu şimdi iyice arkadaşım, harikasın..

    YanıtlaSil
  3. İNSANIN İÇİNİ ISITAN SICACIK GÖRÜNTÜLER:))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor, lezzetli olduğuna da şüphem yok :) ben de çok severim evde kek, kurabiye kokularını ama bu tarif benim için biraz karmaşık. Daha önce blogta da yazmıştım, ben malesef bir çok işte gösterdiğim sabrı mutfak işlerinde gösteremiyorum, daha çok koy kaba karıştır, at fırına pişir cinsinden yaptıklarım. Senin gibi yapmalı, aşkla yapmalı..

    YanıtlaSil
  5. içine bolca sevgi koyduktan sonra, en basit görünen tarif bile ziyafette hissettirir insana kendini..Boşver, mutfakta yanına gelmese de, biliyorum ki o güzel albümlerini ince ince işlerken gösterdiğin sabır, herşeyin ötesinde..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...