3 Temmuz 2013 Çarşamba

Renkler


Renkler de bir yolculuktur belki hayatta, notalar gibi, şarkının her yerinde başka renkler öne çıkıyor insan hayatında.. Mesela ben, parlak kırmızılarla başlamıştım galiba, zaten bizim çocukluğumuzda pembe pek yoktu, "Barbie"ler yeni icat edilmişti galiba, en güzel rugan ayakkabılar kırmızıydı...

Kotların lacivertleri girdi sonra hayatımıza, "buz mavisi"nden önce ve onlara "jean" denmediği zamanlarda...

Koyu gri bir dönemim de oldu, 20'li yaşlarındaki kız banka müfettişini daha olgun, daha ciddi, daha vs vs göstersin diye...

Mor bir dönem de biliyorum, uluslararası projelerde görev almaya başladığım zamanlardı, "sabit"e geçtiğim neredeyse (yani müfettişlikten sabit göreve demek bu)..Mor hırsın rengi derler, çok mu hırslıydım o yıllarda, yoksa iş hayatı diye düştüm gayya kuyusu alımı mavimi yeşilimi birbirine katıp katıştırmıştı da mora mı boyamıştı beni?

Sonra yaş ilerledikçe kendine dönüş, doğaya, toprağa...O yüzdendir, işe de serbest kıyafetle gidebilme lüksünü tattığım son yıllarda o renklere sevdam..Burcum başağın o açık krem rengi, sevdiğimin bana hep güven veren sıcacık kestane gözlerinin kahverengi...Bir de yeşil var, gözlerimin rengi...Yok yok, öyle boncuk gibi, deli bir yeşil gelmesin aklınıza, daha çok eladan yeşile, yere ve duruma göre değişiveren, koyuca bir yeşil benimkisi...Bir de o yeşile, annemin gözlerinin mavi ama bakın onlar gerçekten boncuk mavisini karıştırın, ortaya çıkan mavimsi yeşil ya da yeşilimsi mavi...

Tabii beyaz...Çalışma hayatımın 6. şirket birleşmesinde (bayağı satış işte, "merger", "acquisition" adı ne olursa olsun, kısaca büyük balık küçüğü yutarken), artık tamam, daha almayayım, ben gideyim diyerek, sırtıma takıp uçtuğum kanatlarımın rengi...Tazeliğin, ofis dışında alınıp verilen nefesin, insanın yüzüne çarpan havanın rengi...İnsanın bulduğunda yerine hiç bir şeyi koymak istemediği özgürlüğün rengi...

İşte bundandır ki, ben bu aralar toprağın, ağacın, göğün renklerindeyim ve tüm renkleri doğuran o saf beyazın...Ondandır bu renk değişikliği, evet "hobilemece"desiniz yine, yanlış gelmediniz, ama ben renklerimi paylaşmak istedim artık sizlerle, işte ben ve renklerim, işte yeni hayatım ve hobilerim, hoş geldiniz..

3 yorum:

  1. Yeniden doğmuş gibisin küllerinden... Üfffff lerin söndürmüş ateşi galiba...
    Yine hoşgeldin aramıza :)

    YanıtlaSil
  2. Püfff uçtu gitti !
    Yeniden doğdun ve yeniden hoşgeldin !

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...