22 Ağustos 2012 Çarşamba

Yine Cupcake, Bu Sefer Zencefilli Cupcake


Çok güzel bir kitaba rastladım, kitapçıda görür görmez eve koştum, internetten verdim siparişimi, bu tür kitaplarda inmternet ile kitapçı arasında oldukça fark oluyor çünkü nedense? şimdi onunla dolaşıyorum evin içinde ve mutfağa dalıp dalıp denemeler yapıyorum habire.


Bu tarif de bu kitaptan, çok güzel, nemli bir kek. Ganajla kaplanıyor ki bu çikolatalı katman ayrıca nefis bir tat ekliyor bu baharatlı kekciklere. Ben üstünü şeker hamurundan minik yıldızlarla süsledim. Çok karmaşık süslemeleri pek sevmiyorum, biliyorsunuz. Bence güzel pasta, az mıncıklananlar oluyor her zaman :)


120 gr.Margarin      
1 çay bardağı Esmer Şeker    
4 çorba kaşığı Glikoz    
4 çorba kaşığı Pekmez
1,5 çay bardağı Süt  
2 Yumurta                             
1,5 çay kaşığı Vanilya   
1 çay kaşığı Kabartma Tozu                                    
2 su bardağı Un             
1 tatlı kaşığı Zencefil
1 çay kaşığı Yenibahar
Ganaj için: 200 gr.Krema    
200 gr.Bitter Çikolata
Süslemek İçin:Şeker Hamuru

Fırın 175 C.ye ısıtılır. Tepsiye cupcake kağıtları dizilir. Derin bir kasede küp küp kesilmiş margarine, şeker, glikoz, pekmez, süt, yumurtalar, vanilya, zencefil ve yenibahar çırpılır. Un ve kabartma tozu eklenip çırpmaya devam edilir. Cupcake kağıtlarının 2/3’ü kek karışımı ile doldurularak fırında 20 dak. Pişirilir. Kekler fırından çıkarılıp tepside 5 dak. Daha bekletilip, tepsiden alınarak soğumaya bırakılır.
Küçük bir tavada krema ısıtılarak, çikolatalar içine kırılır ve çikolatalar tamamen eriyince ocaktan alınıp karıştırılır. Henüz ılıkken her bir kekin üzerine dökülerek pürüzsüz bir çikolata katmanı oluşması sağlanır.
Üzerleri şeker hamurundan şekilli parçalarla süslenerek servis yapılır.   

3 yorum:

  1. Çok nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık. Tarifi aldım, ilk fırsatta denemem lazım. Teşekkürler ve size afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabınızı güle güle kullanın.Görüntü ve sunum çok güzel ellerinize sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık..çok şirinler...ktabınız hayırlı olsun..boll cupcakeler..glikozu hiç kullanmadım..acaba koymasak nasıl olur..yoksa tarif süper..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...