10 Ağustos 2012 Cuma

Profiterol


Kim demiş profiterol zor diye? Ben bu tarifi ne zaman uygulasam, koca koca pofuduk toplar yapabiliyorum, yazın da yanında dondurmayla nefis oluyorlar. "Bayramlık tariflerden" kabul edin, bayramda mutlaka deneyin..

2,5 çay bardağı Su    
50 gr.Margarin                
1,5 su bardağı Un    
2 çorba kaşığı Mısır Nişastası
4 Yumurta                
1 çay kaşığı Kabartma Tozu                             
2 tatlı kaşığı Toz şeker
Krema:
3 çorba kaşığı Un    
1 su bardağı Toz şeker        
½ kg.Süt    
50 gr.Margarin
1 paket Vanilya                    
1 Limon Kabuğu Rendesi 

1 pk.Hazır Çikolata Sosu

Su, yağ ve şeker küçük bir tencerede kaynatılır. Un ve nişasta eklenip 1 dakika karıştırılarak pişirilir. Hamur soğuyunca mikserle teker teker yumurtalar yedirilir. Kabartma tozu eklenir. Yağlanmış ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye krema torbası ile ceviz büyüklüğünde bezeler halinde sıkılır. Önceden ısıtılan 200 C fırında 40 dakika pişirilir. Krema için bir tencereye un ve şeker konur, limon kabuğu ve süt ile karıştırılarak pişirilir. Ocaktan indirilip vanilya ve margarin ilave edilir, soğumaya bırakılır. Bezeler soğuyunca içlerine krema sıkma torbası ile krema doldurulur ve üzerine çikolata sosu dökülür.   

Afiyet Olsun

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Ben yaparken yarım paket yağ koyuyorum sizinki daha azmış dikkatimi çekti.Birde böyle deniycem.

    YanıtlaSil
  2. Benim profitrol hamurumdan farklı...yağını ben 100 gr.koyuyorum..unuda farklı..benimkide her zaman tam tutar.denemek lazım..nişasta olunca lezzeti nasıl acaba..çok merak ettim..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. tatliyla cok aram olmadigi halde o kadar nefis gozukuyorlarkiiiiiiii
    eskiden benimde cok yaptigim bir tarif,,,,,
    beni eskilere goturdunuz:)
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. nefis görünüyor..şimdi olsa ne güzel yerdim :))ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. emeğinize sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...