28 Mayıs 2014 Çarşamba

Gülpembe


Beykoz'daki bol köpüklü bir sabah kahvesinin ardından, günü aynı lezzette geçirmek istedik bugün..Seçim, tabii ki cupcake..Armutlu Kakaolu Cupcake..

Cupcakelerin o tek tek birer lezzet küpü gibi duruşlarını çok severim. İkramı kolaydır, yemesi kolaydır..Pikniğe, kıra, sahile yanınızda götürmesi kolaydır. Hem minicik dururlar, hiç özenilmemiş gibi, hem de çok süslü dururlar minik iğne oyaları gibi..Bir tane alır çekilirsiniz kenara, "kaç dilim yedim", "kaçını kimse görmeden yiyebildim" telaşı yoktur yerken, bir de kilosu tabii:))

Amerika'da ilk defa çay fincanında pişirilen keklere verilen bu isimle tanıdığımız bu minik keklerin sürprizli olanlarından biri bu da..Sürprizi içinde saklı...


3 Yumurta     
1,5 su bardağı Toz şeker     
2,5 su bardağı Un     
1 çay bardağı Kakao     
1 pk.Kabartma Tozu     
1 su bardağı Süt     
300 gr.Margarin     
1 tatlı kaşığı Tarçın     
1 tatlı Kaşığı Zencefil     
2 Armut    
Süslemek İçin: Şeker Hamuru


Bir kapta yumurta ve şeker çırpılır. İçine eritilmiş margarin ve armut dışındaki tüm malzeme eklenerek tekrar çırpılır. Hamur kek kağıtlarına paylaştırılır. Her kekin üzerine soyulup çekirdekleri ayıklanmış ve enlemesine ikiye bölünmüş yarım dilim armut hafifçe bastırılarak yerleştirilir ve 175 C fırında 30 dak. Pişirilir. Soğuyunca üzerleri şeker hamuru ile süslenerek servis yapılır.

Afiyet Olsun.
 

6 yorum:

  1. Çok lezzetli görünüyorlar, size afiyet olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de aldım cekildim bir kenara:)) Diyetteyim ama bozdum hatırın için, ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Bak ben ilk kez fincanda pişirildiği için "cupcake" dendiğini bilmiyordum . Sağolasın ya! Böyle hikayeler daha çok ilgimi çekiyor,malum tatlıyla arama mesafe koydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ben de yemeklerin ve türkülerin hikayelerine bayılırım bir de kelimelerin kökenlerine, hangi eki alarak türediklerine, İngilizce ve Türkçe birbirlerini nasıl etkilediklerine..Merak işte..Ne tuhaf meraklarım var yahu, bak yazarken farkına varıyor insan tuhaflıklarının...:))

      Sil
  4. Bu güzel Manzara eşliğinde yemiş kadar oldum nefis görünüyor Elifcim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. görünenler harika, lezzeti de emin öyle, afiyet olmuştur size, neyse kareleri seyretmek de bize düşen...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...