15 Ekim 2014 Çarşamba

Cevizli Kurabiyelerle Mutfağa Dönüş


İyi akşamlar arkadaşlar, yaz geri geliyor galiba, havalara baksanıza...

Ama nasılsa mont, kazak, şal ve bilumum göbek saklayıcı giyeceklere az kaldı diye, ben yine kurabiye kokuları arasındayım ve yine bir kurabiye tarifim var..Kıtır kıtır bu kurabiyemi herkesle paylaşmak istedim bu akşam..

Bir de şekli güzel bu kurabiyelerin..Pek rustik tarz sevmiyorum ben kurabiyelerde, hazır alınmış gibi olsun istiyorum hep, resim gibi olsun, karşısına geçip seyretmek istesin insan yemeden önce..Ama zor da değil tabii bu şekilleri vermek, plastik bir kurabiye kalıbı, hatta çocukların oyun hamuru kalıplarından biri, biraz da kuru yemiş..Hamuru böyle güzel olduktan sonra, her şekli alır zaten alimallah..

250 gr.Margarin                 
1,5 su bardağı Pudra Şekeri     
3 Yumurta              
1 pk.Vanilya
1 çay kaşığı Karbonat         
1 Limon                                   
4 su bardağı Un     
1 su bardağı Bütün Ceviz İçi

Küp kesilmiş margarin, şeker, vanilya, 1 yumurtanın sarısı, karbonat, limonun rendelenmiş kabuğu ve un yoğurulur. Hamur oklavayla açılıp, çay bardağı ile daireler kesilir. Kurabiyeler tepsiye dizilip üzerlerine fırçayla kalan yumurtanın sarısı sürülür. Üzerlerine birer yarım ceviz bastırılır. 175 C fırında 15 dak. pişirilir.     

Afiyet Olsun.

Okuldan dönüşte çocuklar için bir sürpriz olarak da hazırlayabilirsiniz, benim gibi dışarı çıkarken çantaya atıp dışarıda çayla ve sevdiğinizde birlikte yemek için de..Önemli olan, sizin veya başka birilerinin yüzünü güldürmesi..Onun için paylaşıyorum bu tariflerin en kolaylarını, en garantililerini, en güzellerini, en yakışıklılarını sizlerle..

Ne dersiniz? Yemeden önce uzuunca seyredilecek kadar yakışıklı olmamışlar mı sizce de?


1 yorum:

  1. bir dış ısırmak istedim, gevrek cevizinden... afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...