23 Mart 2013 Cumartesi

Dulce De Leche


Yani süt reçeli..Tam karşılığı "dolce latte" gibi, tatlı süt gibi yani..Çok merak ettiğim bu lezzeti sonunda ben de denedim. Evet, bu koyu karamel rengi mamul, o bildiğiniz bembeyaz süt..Pişerken böyle karamel rengini alıyor ve de karamel tadını..

Yoğun araştırmalarım sonucunda, sevgili PelinChef ve KakaoluPasta'dan çook faydalandım, kendilerine teşekkür ediyorum tarifleri için..

Bu güzel şeyi kahvaltılarda yiyebileceğiniz gibi tatlılarda, pastalarda da kullanabiliyorsunuz, ki ben de sevgili PelinChef'in Cheesecake'inde denedim, sonucu çok beğendim. Burada tekrar bu tarife de yer verip, sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Ama önce meşhuuur Dulce De Leche:

1 lt.Tam Yağlı Süt
200 ml.Krema
1,5 su bardağı Toz Şeker
1 pk.Vanilya
1 çay kaşığı Karbonat

Sütü şekeri ve vanilyayı tencereye koyup şeker eriyene kadar karıştırılır, karbonat eklenir. (Bu sırada köpürmesine dikkat edin.) 2 saat sürekli karıştırılarak kısık ateşte pişirilir.  

Nasıl, havalı bir şey değil mi? Sabırlı olun, deneyin, pişman olmayacaksınız..

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...