18 Mayıs 2012 Cuma

Kadife Cupcake


Bu keklerde aslında meşhur "Red Velvet Cupcake" tarifini kullandım ama, ben gıda boyası ile boyanmış bir kek yapmak istemediğimden biraz değiştirdim tarifi, benim gıda boyaları sadece üstlerindeki şeker hamurunda. Onun yapımını da daha önce anlatmıştım hatırlarsınız, şimdi tekrar anlatmıyorum. Yine e keki kırmızımsı yapmak isteyenler içine biraz da kırmızı gıda boyası ekleyebilirler tabii.

Ama bu küçük kekler, sadece görünüşleri ile değil, kıvamları ile de kadife gibiler..

60 gr.Margarin      
1 çay bardağı Toz şeker     
1 Yumurta    
1 çorba kaşığı Kakao    
1 pk.Vanilya
1 tutam Tuz           
1 tatlı kaşığı Karbonat      
1 su bardağı Un                     
1 çay bardağı Süt   
2 çorba kaşığı Limon Suyu
Şeker hamuru

Bir tencerede süt ısıtılır. İçine limon suyu eklenip 20 dak. bekletilir. Bir kasede un, tuz, karbonat, şeker, küp kesilmiş margarin ve vanilya çırpılır. Yumurta eklenip çırpmaya devam edilir. Kakao ile tekrar çırpılıp, un ve süt eklenip, tekrar çırpılır. Cupcake kalıplarına paylaştırılıp 170 C fırında 30 dak.pişirilir. Kekler fırından çıkıp soğuyunca şeker hamurlarıyla süslenir.      

Afiyet Olsun

3 yorum:

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...