24 Haziran 2015 Çarşamba

Bademli Kaya Çikolata

Şu aralar çikolatalı'yım, hem de çok..Çikolata kursuna gittiğimden beri çikolata eritmekten, derecesini ölçmekten, onunla bunu, bununla şunu bir araya getirmekten ve şu kalıpta oldu, bunda olmadı yöntemiyle elime geçeni denemekten alamıyorum kendimi..Ama bir fotoğraf çekimi için dahi fırsat bulamadıklarım oluyor, o kadar hızlı tükeniyorlar ki..

Ama en kolayı, en stressiz yapılanı, uzun süre buzdolabında dayananı ve el aleme ikram ederken utandırmayanı kaya çikolata..Biz çok severek yiyoruz, bu bayram bir değişiklik yapıp kendi çikolatasını ikram etmek isteyenlerle de paylaşmak istedim, şekilsiz, çirkin ama çıtır çıtır ve bol çikolatalı tadıyla insanı kendine müptela eden bu çikolataları..Tarifine geçelim mi artık?



250 gr.File Badem     
1 kahve fincanı Su     
25 gr.Pudra Şekeri     
450 gr.Bitter Çikolata

Bir kapta bademler, su ve pudra şekeriyle karıştırılarak yağlı kağıt serili bir tepsiye yayılır. 200 C fırında arada karıştırılarak 12 dak. hafif kızarana kadar pişirilir. Fırından alınarak oda sıcaklığında soğumaya bırakılır. Çikolata BenMari usulü eritilip, temperleme yapılarak 31-32 dereceye getirilir. Bademlerle karıştırılarak yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye tatlı kaşığı ile öbek öbek yerleştirilir. Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında saklanabilir.   

Afiyet Olsun..


Bazı detaylardan da bahsedeyim kısaca, ben normal marketlerdeki bitter çikolatadan kullandım, kuvertür vs. diye kasmadım. oldu mu? Olma mııı? :)) Temperleme için derece mevzuuna çok takılmayın, anne olanlar mama sıcaklığını tuttururlarsa serçe parmak testi ile, tamamdır..Son olarak da bize bu mucizevi banyo yöntemini (Bain Marie) kazandıran Marie'ye şükranlarımı iletiyorum..

Yine yiyoruz ya, durun bakalım, sonumuz hayrola..Keyifli bir gün diliyorum herkese.. 





2 yorum:

  1. Postunu okuyunca çikolata yapmayı ne kadar özlediğimi farkettim , en kısa zamanda tekrar yapıcam ve bu defa senin tarifini deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam bayramlık, umarım siz de beğenirsiniz, şimdiden ellerine sağlık

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...