18 Aralık 2018 Salı

Yeni Yıl Demek



Kokina demek een öncelikle benim için, küçük evimizde, henüz plastik çam ağaçları da icat edilmediğinden belki de, koca bir demet kokinayı, üzerine kar gibi pamuklar serpiştirerek süslerdi annem, her dikenli demet, bana onun yumuşacık ellerini hatırlatır işte..

Tatlı bir şeyler demek, hele de şeker hamuru çıktığından beri çoban püskülü yapraklarıyla, kokinalarla, kar taneleri ile süslü bir şeyler..Benim çocukluğumda vazgeçilmezimiz kütük pastaydı ama, artık o kadar eksildik ki o kara bulanmış kütüğün etrafından, boğazımdan geçmiyor, pek yanaşmıyorum artık..



Noel Babamız hep vardı da, geyikleri henüz yabancıydı bize, bizimkisi doğrudan bacadan atlardı içeri..:)) Kardan adam yapabildiğim bir yılbaşı hatırlamıyorum, şubat tatillerinin eğlencesiydi kar o yıllarda İstanbul'da..Trifle konusuna ise hiç girmiyorum, hayali bile ne mümkün, Hamburger yemek için bile ortaokul yıllarını bekleyen nesildenim ben, pardon :))



Ama galiba een değişmeyen, her yeni yıla tazecik umutlarla girmek, şüphelerle kirletmemeye çalışmak, ağız tadı hayali ile güzel bir sofra etrafında sevdiklerinle birlikte olmak, el yapımı bir vazo içinde renklendirirken bir demet kokina evi, geçen bir yıla daha şükretmek demek..

6 yorum:

  1. Ne güzel ne içaçıcı fotoğraflar Elif :) 2019 da şükrederek geçireceğimiz bir yıl olsun inşallah, öperim çok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım, hep birlikte, mutlu yıllar

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsın. Bu sabah okula çıktığımda
    karla kaplı olduğunu gördük . çok ilginç 500 mt
    aşağıda bir şey yok, minibüsle yukarı köye çıkınca
    karı görünce çok sevindik. sonra da çınarcık depremi
    oldu sabah sabah. canımız sıkıldı şimdi de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmiş olsun, Allah beterinden korusun, mutlu, musmutlu bir yıl olsun..

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...