23 Ocak 2015 Cuma

Güzel Yerler


"Bazı insanlar güzel bir yer ararlar, diğerleri bir yeri güzel yaparlar"


Aslında tam Türkçesi ile, bazı insanlar yaşadıkları yeri güzelleştirirler. En lüks, en yeni, en büyük evler değildir onların ihtiyacı olan..En pahalı eşyaları aramazlar evleri için, ev modasının peşinden koşmazlar. Her yerde mutlu olabilirler, çünkü her yere kendilerinden bir iz bırakıp, dört duvardan oluşan her yeri kendi yuvaları yapabilirler. 

Ellerinin emeğidir, kendi zevkleridir evlerindekiler, tamamen modanın dışında rahat eşyalardır bazen, bazen de aileden kalma eskilerdir, ama öyle bir ahenkle bir araya gelir ki o evlerde o eşyalar, o renkler, o dokular, "başkası zaten olmazdı, yakışmazdı" dersiniz. Evleri kendileri gibi kokar, evleri kalpleri gibi atar onların. 

İşte ben o insanlara bayılıyorum..Blogumu sıkça ziyaret eden, beni hiç yalnız bırakmayan hangi blog dostumu ziyaret etsem, sayfalarında güzelleştirdikleri bir yer görüyorum, hiç birinin yuvasının güzelliğini ayıramıyorum birbirinden, hepsinin evleri o kadar "onlar" kokuyor, o kadar belli ki kalple döşendiği, sevgiyle yaşandığı..
  


Hayatım boyunca hep inandım bu söze, sadece evler için değil, işyerleri için, arabalar için, giysiler için, yemekler için, insana dair ne varsa onun için..Hep inandım bir insanın pek çok şeyi güzelleştirebileceğine hem de paraya en az ihtiyaç duyarak, maddeyle değil, kişiliğiyle, kalbiyle, ruhuyla..


Şimdi durun bir an, güzel olmadığını düşündüğünüz herhangi bir şeyi getirin aklınıza, biraz dokunuşunuzla, biraz kendinizden katışınızla, az emek, az biraz da sevgiyle güzelleştiremeyeceğiniz bir şey var mı gerçekten?

Elinizin değdiği her şeyin ve her yerin güzelleşeceği bir hafta sonu diliyorum hepinize..

5 yorum:

  1. Sizin de elinizin değdiği her şey her yer çok güzel oluyo sizede güzel bir haftasonu olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Kimileri de fellik fellik mutluluk ararlar ya; Bulunacak bir şey değil de yapılacak ve farkedilecek bir şey olduğunu anlayana kadar.

    YanıtlaSil
  3. Bazı insanlar da tüm bunları unutanlara böyle zarifce hatırlatır. Yok, çok bilmişlik taslamak için değil, kalplerinin güzelliklerinden ;)

    YanıtlaSil
  4. ne kadar doğru bir söz, işte bu dokunuşlar, hayatın da küçük ama büyük sevinçleri...

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...