30 Ocak 2020 Perşembe

Sebastian



Çok moda, çok havalı..Yanık Cheesecake de diyorlar. Krem karamelle fırın sütlaç arası bir yanık süt-şeker tadı var, peynirli olduğundan çok hafif bir tatlı bu San Sebastian, tam yemek sonrası kahve yanıdır yeri..Tabanı olmayan cheesecake..Biraz tembel işi..Ondan mı sevdik acaba, tadından değil de? :))

Neyse, severim böyle az malzemeli, pratik, ama tadı damaklarda kalan tatlı şeyleri..Geçelim tarife sebastian:))

2 Yumurta     
1,5 çay bardağı Tozşeker     
250 gr.Labne Peynir     
200 ml. Krema     
1 pk. Vanilya    
1 çorba kaşığı Un

Bir kapta tozşekerle peynir çırpılır. Teker teker yumurtalar eklenerek çırpmaya devam edilir. Krema, un ve vanilya eklenir. Kelepçeli kalıbın içine kenarlarından taşacak şekilde yağlı kağıt yerleştirilir. Yağlı kağıt yağlanıp, karışım içine dökülür. 190 C’ye ayarlanmış soğuk fırına konur ve 45 dak. pişirilir. Süre sonunda fırın kapatılır ve cheesecake fırının kapağı yarı açık şekilde 30 dak. içinde bekletilir. Fırından alınıp oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırılıp, 1 gece de dolapta bekletilir. Frambuaz veya çikolata sosuyla servis yapılır.

Afiyet Olsun..

4 yorum:

  1. Hepsi harika da, şu bir gece dolapta bekletilme işi bize ters Elifcim :)
    Sabahı görmez bizim kek, kesin!

    Gerçekten ben de bu hafif tatları çok severim çayın kahvenin yanında. Ellerine sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet, en zor kısım bu zaten, beklemek, bir de tabii, bugün aklına düştü mü, mideye düşebilmesi için 1 gece sabretmek:))

      Sil
  2. Cheesecake bir ara çok tüketiyordum ama bu arada kilo almaya başladım biraz ara verdim ama yine aklım çelinmek üzere ellerinize sağlık çok güzel ve anlaşılır bir tarif olmuş.Takibe aldım bu güzel tarifler için blogunuzu saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de en masumu diye avutuyoruz işte kendimizi, tabanı da olmayınca, peynir zaten masum, şekerinden birazcık karbonhidratcık diyerek, biraz düşünce gücü, biraz iman gücü, bel çevresini aynı genişlikte tutmaya çalışıyoruz işte..(incelikte demedim, genişlikte dedim, dikkatinizi çekerim :)) )

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...