28 Ocak 2020 Salı

Tahin Helvalı Kup



Biliyorsunuz, ben daha çok "cafe" konseptli tarifler paylaştığımdan, tatlı-kup vs. çok girmiyorum o toplara..Yapıyorum, deniyorum yine ama, çok da "şey" yapmıyorum buralarda..Ama bu öyle güzel ki, sizlerle paylaşmadan edemedim..Bir tür "ayıp", "kıskanma", "kendine saklama bencilliği" gibi geldi..



İçindeki krema yüzünden ipeksi bir dokusu var, yoğun tahin helvası tadıyla da tam kışlık..Bir yaptım, şimdi bir kaç haftada bir tekrar tekrar yapar oldum..Sürekli bir "bis" durumundayız yani, "bi daha, bi daha" alkışlarını aldıkça, yapıveriyorum bir daha..Zaten yarım saatte yapılıyor, akşama kadar tatlar iyice birbirine geçiyor buzdolabında..Tavsiye ediyorum, hem de şiddetle..

1,5 su bardağı Süt     
3 tatlı kaşığı Nişasta     
1 tatlı kaşığı Un     
4 tatlı kaşığı Toz şeker     
½ Yumurta Sarısı     
200 gr.Sade Tahin Helvası     
200 ml.Krema    
¼ pk. Kakaolu Bisküvi 

Bir tencerede süt, nişasta, un, şeker ve yumurta sarısı çırpılıp, ocakta koyulaşana kadar pişirilir. Ocaktan alınıp içine helva eklenerek mikser ile çırpılır. Krema eklenerek tekrar çırpılır. Kupların dibine kırılmış bisküvilerin yarısı paylaştırılır. Üzerlerine muhallebi dökülüp, kalan kırılmış bisküvilerle süslenir. Buzdolabında soğutulduktan sonra servis yapılır. 

Afiyet Olsun..

2 yorum:

  1. Ayy!Şöyle buram buram kar yağarken elimde bir kâse,bir tatlı kaşığı camın önünde keyifle kaşıklasam diye düşündüm birden. Elinize sağlık mis misss!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Allah gönlünüze göre versin, kapı çalıversin, bir kase tatlı gelsin:))

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...