6 Ekim 2018 Cumartesi

Öğrenmenin Yaşı Yok


Öğrenmeye çalıştıklarım arasında bir de "one stroke" var..Çiçek, yaprak, ıvır, zıvır, fırçanın tek darbesi ile yapılabileceklerin şemaları elimde, videoları önümde, masamda koca bir resim defteri ve fırçalar, boyalar, boya karıştırdığım tabaklar, boya dolu fırçalar gire çıka rengi iyice koyulaşmış sular..



Ama galiba mumları boyamak, tepsiler, tabaklardan daha çok hoşuma gitti benim, daha farklı geldi belki de..Çalışıyorum, deniyorum, yapıyorum, siliyorum, öğrenmeye gayret ediyorum..Öğrenmenin yaşı yok, herkese bu kış yeni bir şeyler öğrenmeyi tavsiye ediyorum..Galiba, hasar gördüğünde kendini tamir etmeyen nadir organlardan beyin için, genç tutabilmek ve zamana biraz olsun karşı koyabilmek için bundan başka da yapılabilecek bir şey yok..

5 yorum:

  1. Çok haklısın beyni genç tutmanın yolu öğrenmek 👍🏼

    YanıtlaSil
  2. Hangi yaşta olursa olsun öğrenmek çok güzel. Ben de tek vuruş tekniğini öğrenmeyi çok istiyorum. Biraz uğraştım da ama yeterince başarılı olamadım. Siz başarabildiniz mi? Hangi siteden bakıp çalışıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. youtube'da videolar çok güzel, didem ile tek darbe, hobiisleri.com, nefisseyler.blogspot, bir çok siteden çok faydalandım.Ama en önemli şey tekrarlamak, mesela bir gülün her yaprağı için bir resim defteri sayfasında onlarca çizim yapmak..Ancak öyle gevşiyor insanın bilekleri ve bir an olmaya başlayıveriyor..Gerçi ben hala abc'sindeyim, öğrenmek ne kelime ama, tecrübelerim böyle..Yılma, her gün düzenli çiz, bir an gelecek, harika olacak:))

      Sil
  3. emekli olmayı bekleyemeden bende sulu boya ve seramik kursu hayal ediyorum kısmet bakalım:)
    ellerine, emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bekleme hiç, emeklilik öyle bir dönemi ki yaşamın, ne kadar hazır, ne kadar donanımlı, ne kadar programlı başlarsan, o kadar eğlenceli, kaliteli ve içindeki gerçek seni yaşayabildiğin zaman oluyor..Yoksa boşluk ve miskin ev yaşamı kadını insanı yutuyor ve geriye kendini artık faydasız, önemsenmeyen, yaşlı hisseden ve gittikçe hastalıklarını hobi yapan insanlar kalıyor..Ben gençken isyan bayrağını çekip, kendi kendini emekli edenlerdenim, ama benim yaşlarımda olmasına rağmen bu hallerde öyle çok insan tanıyorum ki..

      Ama sen hiç meraklanma, sendeki yaşam enerjisi hem her şeye yeter, hem de bu gün resimle, seramikle başlarsın, kim bilir yıllarla demlendikçe daha ne güzelliklere evrilir..

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...