28 Aralık 2016 Çarşamba

İlk



Yılı, elimdeki işleri de bitirerek kapatmak istiyorum ya, bu aralar biraz sıkı çalışıyorum..Yeniler de hayatıma giriyor tabii ama, öncelik daha çok eskilerde bugünlerde..Elimde goblenim var mesela, ilk goblen denemem..Zorladı beni, detayı, fazla sayıda ve tonlarda renkleri, bir de kanaviçe şeması gibi kesin olmayan baskı deseni sebebi ile..Ama keyifli, çarpı yerine tek tek iplerle işlemesi değişik..Bitince güzel olacak gibi..Haydi bakalım hayırlısı..



Ve bir de enerji lazım tabii bu işleri tamamlayabilmek için..O da Aylin Yazıcıoğlu'nun denediğim ilk tarifi..Madlenler..Kaymağımsı, mis kokulu, pamuk gibi..Hocadan öğrenmek ve temel teknikleri uygulayarak bir şeyler pişirmek de başka zevkli, laboratuvarda deney yapar gibi, ve sonuç kesin..Sonuç profesyonel bir elden çıkmışçasına garantili..Tarifi vereyim hemen, çok pratik, hemen bugün denemek isteyenlere gelsin..Afiyet Olsun..

3 Yumurta     
130 gr.Toz Şeker     
60 gr.Süt     
200 gr.Margarin     
200 gr.Un     
1 Çubuk Vanilya     
10 gr.Kabartma Tozu

Margarin eritilir ve diğer tüm malzeme ile birlikte çırpılır. Biraz buzdolabında bekletilir. Bu sırada madlen kalıpları yağlanır. Fırın 180 C ısıya getirilir. Hamur, kalıplara, her birine 1’er tatlı kaşığı olacak şekilde paylaştırılır. Fırına verilip, fırın 175 C ısıya düşürülerek 15 dak. üzerleri pembeleşene kadar pişirilir. Üzerlerine pudra şekeri serpilerek servis yapılır.  



Bu arada, goblen beni zorladı falan dedim ama, elimdeki "çiçekli yol'u alırken gözüm bu ikisinde de kaldı, "bunlardan biri ile devam etsem mi acaba yeni yılda" diye de içimden bir şey beni dürtmekte..Haydi hayırlısı :))...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...