26 Mayıs 2016 Perşembe

Sevgiyle


Bu aralar adaları geziyoruz diye anlatıyorum ama, dilinizin ucunda "ada vapuru yandan çarklı" şarkısı olmasın, gözünüzün önüne de vapur sefası gelmesin...Yok artık ya bir süredir, daha modernleşti ya her şey, bizim emektar vapurlar günde 2 defa, yolcu kalabalığını bir hamlede kaldırıvermek amaçlı, işe gidişlerde, çıkışlarda çalışıyorlar artık..Yerlerini her güzergahta olduğu gibi bu motorlara bıraktılar..Yan güverteden simit, karbonatlı çay, sert vinylex koltuklar, yıpranmış korkuluklar, tuvaletten yayılıp denizin tuzuna karışan o koku..Hepsinin yerine bu motorlar var artık..Sözünü etiğim şarkıları da, ada vapuru keyfini de bilmeyen kuşaklar var artık..Ada vapuru artık sadece şarkılarda, eski fotoğraflarda ve vefalı bir motorun adında..Bir de tabii hep ama heeep hafızalarımızda kalacak..Sevgiyle.. 


Bir de kurabiyeler..Sevgiyle yaptığım şeylerden..Bayılıyorum yapmasına da, süslemesine de, yemesine de..Değişik kalıplar, kesme setleri, süsleme ıvır-zıvırı..Almaya doyamadığım şeyler..Sadeleşmeye bu kadar kafa yoran ben, işin bu kısmında değişiyorum, canavarlaşıyorum ve içimdeki o pırtık kurabiye canavarına asla söz geçiremiyorum..


Mudo'dan almıştım bu kurabiye damgalarını..Şeker hamuru ile kullandım kurabiyelerin üstünde..Kurabiyeler tarçınlı, zencefilli, hem de mesajlı..Daha ne olsun..Sevgiyle pişirilsin, süslensin, yensin.. 


420 gr.Un     
250 gr. Margarin     
100 gr.Pudra Şekeri     
½ pk.Kabartma Tozu     
1 Yumurta    
1 çay kaşığı Toz Zencefil     
1 çay kaşığı Toz Tarçın    
Süslemek İçin:
Renkli Şeker Hamurları


Tüm kurabiye malzemesi yoğurulur. Hamur buzdolabında 30 dak. dinlendirilir. Unlanmış tezgahta açılarak kalıplarla kesilir ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir. 180 C fırında 15 dak. pişirilir. Fırından alındıktan sonra 10 dak. soğumaları beklenir. Üzerleri şeker hamuru ile süslenerek servis yapılır.

Afiyetle..ve sevgiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...