20 Eylül 2012 Perşembe

Hindistan Cevizli Bezeler


Bu bezeleri önce yaptım, beni şaşırtacak kadar başarılı oldu sonucu, acaba tesadüf mü oldu, tekrar yapayım dedim, yine çok güzel oldu. E yapayım da hediye olarak da götüreyim yanımda bir yerlere dedim, yaptım, yine güzel oldu. Hiç bir tarifi böyle ardarda denememiştim, ama heepp sizin için, garantili tariftir yani, ona göre:)

3 Yumurta Akı                 
3 çorba kaşığı Toz Şeker    
200 gr. Pudra Şekeri    
60 gr.Toz Badem    
40 gr.Hindistan Cevizi rendesi                                     
Krem Şanti

Yumurta akları bir kapta kar haline getirilir. İçine azar azar tozşeker eklenerek çırpmaya devam edilir. Başka bir kapta pudra şekeri, toz badem ve hindistan cevizi rendesi karıştırılır. Yumurta akları iki seferde, spatula ile çırpmadan yavaşça aynı yönde karıştırılarak eklenir.



Karışım düz uçlu krema sıkma torbası ile yağlanmış kağıt serilmiş tepsiye küçük birer ceviz büyüklüğünde küçük küçük sıkılır. (Burası önemli yoksa pişerken iyice büyüyor, bezeden çok elmaya, şeftaliye falan benziyor, aman diyim)

Oda sıcaklığında 15 dak. Bekletilir. Bu sırada fırın 150 C’ye ayarlanır. Krem şantiye 2 çorba kaşığı pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi eklenerek, koyu kıvamlı olacak şekilde çırpılır. Buzdolabında bekletilir. 15 dak.nın sonunda bezeler fırına verilip 20 dak. Pişirilir. Fırından alınca tepside 5 dakika daha bekletilip, tabağa alınır. İyice soğuduklarında bezelerin arasına limonlu krem şanti sürülerek yapıştırır.       


Afiyet olsun size, ya da benim yaptığım gibi paket yapıp hediye götürün, hediye ettiğiniz kişilere afiyet olsun.



6 yorum:

  1. muhteşem görünüyor... tarifi not ediyorum..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım,makaron gibi olmuş..hemen deneyeceğim..çok keyifli...sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. hindistan cevizi olan herşeye bayılırım. buda harika görünüyor mutlaka denicem. nasıl olsa defalarca test edilmiş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Eliiif.. toz bademi nerden alacağım... carrefour, migros oralarda var mı, hangi reyonda :))

    YanıtlaSil
  5. Yok yok, alma bir yerden..Evdeki bademi Rondoya at, meydana gelen tozu kullan..

    Ya da öyle bir şeyin yoksa, at havana, elinle döv..

    Onun bunun tozuna da ayrıvca para versek, öldük vallaa..:))

    YanıtlaSil
  6. Hah..şimdi oldu, tozu hazır satılıyor sanmıştım :)
    Evde hiç badem kalmaz anacım, ben bademi çooook severim :)

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...