26 Haziran 2019 Çarşamba

Eski Kuşak


Evet, yemek tarifleri için videolar var artık, tabletten seyredip bir yandan da yapabildiğimiz; internet var, beğendiğimiz tarifi kopyalayıp, basıp, elimize alıp kullanabildiğimiz..Ve çeşit çeşit yemek dergileri-kitapları var, benim de çok meraklı olduğum ve her birindeki tarifleri hep bir heyecanla, zevkle denediğim.  

Ama ben eski kuşağım..Kaleme, deftere, not almaya düşkünüm..Kiminin elinden tarak düşmez, kimin telefon, kiminin araba anahtarı, kiminin cımbız..Benim elimde kalem..Sabah kalkar kalkmaz "o günün yapılacak işler listesi"ni yaparken, alışverişe çıkarken, alışveriş sırasında, alışveriş dönüşü, gün içinde tamamlanan işler, uzun vadeli takipler için notlar alırken, gece yatmadan önce "ertesi günün yapılacak işler listesi"ni yaparken..Ama en çok da televizyon başında..Yemek programlarını seyrederken, bir yandan seyredip, bir yandan notlar alırken, "eğlence", "izlence" değil de, "araştırma-inceleme" yapıyormuşçasına :)) 



Böyle olunca güzel bir not defteri, hep elinin altında oluyor insanın..Zaman zaman bu defterlere güzel kılıflar dikmek, işlemek de ayrı bir zevk oluyor..Diktiğim, acemice de olsa kapitonelediğim, üzerine bir de keçeden "kız"cık kondurduğum-ama elinde bir kalemle tabii-defterim..Dilerim defterim dolar taşar, yeni defterlere başlama fırsatı da verir hayat bana..

Herkesin hayatının bir kırılma noktası vardır ya hani, galiba benimki de okuma yazmayı öğrendiğim o günler..Yazılar, satırlar en iyi dostum oldu hep beni hiç yalnız bırakmayan..Konuşmaktan daha çok sevdi hep yazmayı, dinlemenin yerine tercihim oldu hep okumak..Ben yol tarifini, yemek tarifini, pek çok şeyi dinleyerek değil, yazarak ve okuyarak anlayanlardanım..Ondan galiba bu kalem-defter sevdam..Sararmış kitap sayfalarına sıkıştırdığım dünya para ve çay partilerine, güneş altında özenle üzerinde çalışılmış bronzlaşma seanslarına,  beni "en mutlu ve en genç gösterecek selfie" denemelerine ayıracağım zamanı verdiğim okuma saatleri ondan galiba..Eski kuşağım ben..



4 yorum:

  1. Bayıldım. Çok tatlı bir kılıf olmuş. Kızçe kadar kumaşın deseni de harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, evet, çok da kullanışlı bir desen, her şeye yakışıyor, eski sümerbank basmaları gibi, değil mi?

      Sil
  2. Emeğinize sağlık. Bloğunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Paylaşımlarım ilginizi çekebilir.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle..Tanıştığımıza memnun oldum..

    YanıtlaSil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...