28 Eylül 2015 Pazartesi

Benim Baharım


Okul yıllarımda yaz tatillerini 3 ay yazlıkta geçirmek sıkıcı olurdu benim için. İlk haftalarda hevesle, heyecanla sahile koşarken sabahları, deniz sefaları giderek seyrelir, daha çok evde kitap okumaya, İstanbul'a kavuşacağım günleri hayal etmeye başlar, bahçede olgunlaşan üzüm salkımlarının haber vereceği sonbaharı hasretle beklemeye başlardım. O yıllardan sonra bir de bu yaz o denli bunaltıcıydı, bitsin diye beklediğim, üşümeyi, yağmuru, kapalı havaları, hadi kazakları değilse de gömlekleri özlediğim bir yazdı..Yaz tatili ile boşalan İstanbul'da keyifli geziler, miskin kahvaltılar, sahillerdeki çay bahçeleri, balıklar, dondurmalar hiç biri ama hiç biri teselli edemedi gönlümü..Ve işte kavuştuk sonunda..Bu sabah o koca, o uzun, o bunaltıcı yaz boyunca tam da hayal ettiğim gibi serin, sakin ve kapalı bir hava karşıladı beni yakınlardaki okuldan yükselen İstiklal Marşı ile gözümü açtığımda ..  


Okuldayken, kapalı havalar benim için İstiklal'de avare avare dolaşmak, bir cafe'de kitap okumak, sıcak bir şeyler içmekti, tiyatrolardı, sinemalardı, sergilerdi..Şimdi bu kadar yıldan sonra bakıyorum da, çok şey değişmemiş galiba..Şimdi de iki sevgili attık hemen kendimizi sokağa, kitaplı kahveli, ama ille de karamelli, açık havada serinleyerek, fondaki müziği sohbetimize ortak ederek baharımızı yaşadık, sonbaharımıza hoş geldin dedik..

İstanbul, seni sonbaharı giydiğinde daha çok seviyorum..


4 yorum:

  1. Ben de :)) Vallahi ben de dört gözle bekledim bu havaları, sonbahar güzeldir, hafif üşütse de bunaltmaz, fenalıklar getirmez insanın içine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi ama? Yaşasın mutedil havalar:))

      Sil
  2. Ben de ben de...
    Yazı oldum olası sevmem. Yapış yapış terleten bunaltan yaz sıcakları var ya , hiç sevmem hiç !
    Yaşasın sonbahar geldi , beni özleyen bir dost varmış , mesaj atmış geçende , bende bir heves , bloğa dönme vakti geldi 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beni bu havalar mahvetti, demiş ya şair, o havalardan işte :))

      Sil

Ne dersiniz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...